Thursday 24 December 2015

Turunkan Darah Tinggi Ibuku dengan Garam Buluh Premier Drinking

Turunkan Darah Tinggi Ibuku dengan Garam Buluh Premier Drinking 


Dua minggu lepas dapat whatapps dari family. Darah tinggi mak naik lagi. Hati dah mula rungsing. Nak balik kampung atau tunggu jer balik masa Raya Christmas nanti. Cuti minggu depan pun dah lulus lepas selesaikan kerja-kerja penutupan akaun di pejabat. Tapi hati masih tak sedap juga. Rasa nak balik sangat nak tengok keadaan mak. Adik bagitau mak tak boleh bangun. Bila bangun rasa macam nak pitam. Aduh!! Lagi kuat rasa nak balik tu.

Akak pun terus call suami yang outstation ke Kota Bharu minggu tu. Husband izinkan balik kampung. Bersiap terus ke Terminal Bas Bandar Tasik Selatan. Sampai di BTS, jam 3.15 petang tapi semua tiket dah habis. Jadi terpaksa tunggu bas ke Johor jam 4.30 petang nanti. Sampai Johor agak lewat sebab jalan jammed hari Ahad. Sampai rumah mak baring ker. Jadi akak pun terus rehatkan diri dulu. Esok pagi baru nak sembang-sembang dengan mak.

Pagi esoknya, awal pagi dah masakkan bubur dengan ayam dan campurkan garam buluh. Adik blanderkan apple  hijau dan mak dah mula makan..sejak dari hari tu, adik memang blanderkan apple hijau dengan sebungkus garam buluh sebagai sarapan mak setiap pagi.

Alhamdulillah, bacaan darah tinggi mak makin turun. Dari 194 dah jadi 152 dalam masa sehari. Cepat turunnya.


Akak memang rekemenkan sangat sesiapa yang cari jalan untuk rawatan darah tinggi, ambillah garam buluh sebagai rawatan alternatif anda. Sebab fungsi garam buluh ni sangat natural dan bersesuaian dengan sistem semulajadi badan manusia. Dalam islam pun ada mengatakan ambillah garam sebagai penawar. Tapi tak semua garam yea. Janya garam buluh, garam bukit. Kalau garam kita guna untuk masak tu bukan penawar tapi punca penyakit.

Sejak garam buluh ni sesuai dengan mal, memang selalu akak rekemen pada semua orang yang ada masalah-masalah darah tinggi, strok, kencing manis untuk minum garam buluh ni. Kita ikhtiar, inshaAllah, dengan izin Allah kembali sembuh.

Akak memang jual dan minum garam buluh ni. Akak sendiri pun rasa kebaikannya. Memang badan jadi ringan, kulit makin halus dan membuang dengan lawas. Nak detoks dengan garam buluh, call akak  segera..

( cod sekitar Setiawangsa dan Keramat)

No comments: