Monday 9 November 2015

Hari Orientasi Usahawan Premium Beautiful

Hari Orientasi Usahawan Top Leaders Circle


Alhamdulillah, semalam sempat kami adik beradik di Top Leaders Circle berkumpul untuk hari Orientasi buat usahawan baru. Seluruh pelusuk berkumpul di kelas Dolomite Training Center. Dari Johor, Kelantan, Terengganu, Melaka dan ramai rakan kongsi mengambil peluang dan ada juga yang hadir sejak hari sabtu. Memang semangat dan takkan lepaskan peluang untuk dapatkan ilmu free tanpa sebarang bayaran. Kalau kat tempat lain nak dapatkan perkhidmatan mereka memang beribu-ribu kena bayar. Tapi dengan TLC, tenaga pengajar tak pernah meminta sebarang bayaran.



Kelas bermula jam 2.00 petang. Slot pertama penerangan tentang produk hebat Premium Beautiful yang disampaikan oleh PB Maskulin Nuzul Ejoy. Ya Allah, korang bayangkan macamana abang sado boleh jual pakaian dalam kita ni. Barang hebat Superbrands sampaikan orang lelaki pun konfident nak jual sebab tinggi kualiti dan kuantitinya. 

Cerita dari Nuzul macamana dia gembira sangat dapat bantu jirannya yang berusi 50 tahun yang menghidap kanser rahim. Walaupun mereka berjiran tapi dia segan dan tak tahu macamana cara nak terangkan kebaikan PB. Dia add makcik tu dalam FB dan sentiasa share pasal kebaikan PB dapat bantu melawan kanser. Dan Alhamdulillah, Allah gerakkan hati jirannya untuk panggil dia terangkan pasal PB. Setelah makcik tu pakai Long Girdle sahaja makcik tu dah boleh berjalan, masak, jaga suami macam dulu. Sebelum ni dia langsung tak larat nak bergerak dan Alhamdulillah PB dapat mengurangkan kesakitan beliau. Sebab tu Nuzul meneruskan berkongsi kebaikan pakaian dalam PB ni sebab dapat tolong ringankan beban orang lain.



Memang sangat bertuah siapa yang hadir sebab kelas semalam siap buat praktikal, cara ukur Premium Beautiful. Kebetulan akak punya bussiness partner baru jer daftar hari Sabtu yang lepas turut hadir, memang langkah kanan la. Dapat serap ilmu PB dari a-z. 



Slot ke 2 dari jam 3.35 petang hingga 4.25 petang oleh kak Melati. Betapa teruja dengan penerangan plan perniagaan 1 tahun oleh Manager di sebuah Syarikat Swasta di Melaka yang masih menjalankan perniagaan ini secara part time. Apa yang kak mel sampaikan semalam memang terkesan bilamana menceritakan pengalaman beliau sendiri, sanggup beli perfume harga RM300 tapi bagi duit bulanan pada ayah cuma RM100 jer. Beliau tekad untuk berniaga bukan sebab kesesakan hidup tapi disebabkan dapat duit lebih untuk beri lebih pada mak ayah. 




Slot ke 3 pula dari mentor kesayangan CDM Salleha Roslan. Slot yang ditunggu-tunggu dan topik yang sangat penting dalam menghadapi cabaran 21 hari untuk ke OSAKA free bulan Februari Tahun 2016 nanti. Ya ALLAH, memang tak sabar nak buat jer apa yang disampaikan oleh kak Salleha.

Yelah, memang betul apa yang Kak Salleha cakap semalam, income RM3k di Ibu Kota dengan nak bayar sewa rumah, kereta, pampers anak, nak saving RM50 sebulan pun payah kan? Belum lagi cerita nak bagi duit pada mak ayah tipa-tiap bulan. Silap-silap mereka pulak yang bagi duit pada kita? Sebab tu memang kena buat bussiness. Orang senang pun masih buat bussiness, inikan pula kita yang income biasa-biasa ajerrr. Selesa ke kita kalau terpaksa sekat aktiviti sebab nak biar income cukup sampai hujung bulan. Silap-silap hari ni gaji, esok dah tak sampai separuh baki dalam akaun. Jadi, jangan limitedkan income kita dengan gaji tetap kerja hakiki sahaja. setuju!!!!



Di akhir majlis, sempat lagi kami buat surprise pada mentor kesayangan  sempena hari lahir beliau bulan lepas. Macam belated jugak la. tapi yang paling seronok bila tengok mentor happy dan sangat terkejut dengan pakatan rahsia kami ni.



Happy Birthday CDM Salleha Roslan.



Ketika 100 tangan menarik kita jatuh ke bawah, hanya ada satu tangan yang sambut dan tarik ke atas iaitu Mentor.. Terima kasih Kak Sal sebab tak jemu mencanai sehingga ke hari ini. Suka sangat gambar ni. Macam gambar masa kawen pulak..hihi.



Ni rakan kongsi baru akak. Kawan masa sekolah dulu. Roseni nama dia. Adik ni pun memang power bab selling. Kita buat sama-sama untuk kita sama-sama berjaya. Amin.

Memang seronok dapat mengisi hari cuti dengan aktiviti yang sangat bermakna buat kami yang memang sedang berjuang untuk dapatkan tiket free ke OSAKA yang hanya tinggal 21 hari sahaja lagi.

Jumpa anda di OSAKA!!!!
Lets fight!!



No comments: