Thursday 28 January 2016

Pengalaman Sendiri - Buat Bussiness Part Time Sambil Bekerja Sebagai Kakitangan Awam

Pengalaman Sendiri - Buat Bussiness Part Time Sambil Bekerja Sebagai Kakitangan Awam..


Dengan kos hidup yang semakin tinggi, nak tak nak memang terpaksa uruskan sumber kewangan sebaiknya. Semakin fokus dan tambah waktu bekerja untuk tanbah pendapatan. Namun bagi kami yang bergelar kakitangan awam, memang akan dapat gaji yang 'solid' setiap bulan. Walaupun kerja banyak mana pun gaji tetap sama hanya dibenarkan membuat tuntutan elaun lebih masa ' sekiranya' diberi peruntukan. Kalau tiada peruntukan terpaksa diarahkan mengambil cuti gantian atau hanya 'kerja amal' untuk kerajaan.

Kerajaan juga memandang serius masalah ini. Akhirnya menteri memutuskan agar melakukan dua kerja dalam satu masa. Kalau dulu bila kakitangan awam buat ' side income' salah di sisi undang-undang. Tapi kini semua kakitangan kerajaan pasti ada kerja sampingan. Ada yang siap bawa barang niaga ke pejabat lagi tau..

Alhamdulillah, akak awal-awal lagi dah mulakan  sejak 2 tahun lepas. Ambik peluang buat busines dengan modal takat mana yang ada dulu. Syukur Alhamdulillah masih bertahan dengan busines ni walaupun ada diantara mereka yang karam dipertengahan jalan.

Buat bussiness mesti kuat, hati mesti kental, sebab banyak sangat ujian, godaan, malah sindiran, ejekan dan macam-macam lagi. Tapi bila tu semua kita tolak tepi, barulah busines kite boleh berkembang, berjaya dan maju. Satu hal yang paling penting, ilmu busines dan juga guru @ mentor yang akan membimbing kita. Insyaallah  mentor nilah yang akan guide kita dari awal hinggalah selama mana kita buat busines. Berapa income yang kita nak? Yang tu kita sendiri yang tentukan. 4 angka? Memang dah biasa akak dapat. 5 angka? Insyaallah coming soon! 

Masih buntu dan tak tahu nak buat busines apa? @ nak tahu busines apa  yang akak buat? Boleh contact akak. Akak kongsikan keseronokan berniaga sambil bekerja dengan income hampir mencecah 5 angka..

Tunjuk ajar dari mentor yang dah rasa  income mencecah 7 angka sebulan..


Dan akak akarkan pula para rakan kongsi untuk sama-sama buat dan berjaya..






Sangat sesuai untuk anda kakitangan awam sebab bussiness 'copy and paste' tak perlukan banyak masa. Hanya 2 jam sehari. Boleh buat lepas balik kerja atau masa rehat tengahari. 

Aturkan masa untuk akak kongsikan peluang pada anda..
www.hasikin.com

No comments: