Wednesday 24 June 2015

Tips Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman

Tips Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman

Adakah anda mengalami masalah berat badan?? Sibuk bekerja dan tiada masa untuk bersenam? Disini akak nak kongsi petua untuk turunkan berat badan tanpa perlu bersenam.

Cara yang sangat mudah melalui pemakanan dan cara hidup yang sihat dalam melakukan aktivit iseharian. Antaranya adalah:

1. Banyak minum air masak

Anda dinasihatkan meminum banyak air masak. Tubuh kita memerlukan banyak air untuk membolehkan organ-organ dalaman berfungsi dengan lebih baik. Elakkan dari meminum air bergas, air bergula keran ia mempunyai kandungan kalori yang sangat tinggi yang boleh menjejaskan organ di dalam tubuh. Pastikan mengambil air secukupnya mengikut keperluan badan anda. Gunakan nisbah 25kg berat anda bersamaan 1 liter air untuk diminum. 
Boleh rujuk jadual dibawah.


2. Tidur Yang Mencukupi

Dengan hanya tidur yang cukup dapat membantu membakar kalori dalam tubuh anda dan mengembalikan kesegaran tubuh. Sistem organ dapat berfungsi dengan lebih baik dan membantu pembakaran kalori yang dapat meningkatkan sistem imunisasi dalam melawan penyakit. Mudah kan, dengan tidur yang berkualiti dapat menguruskan badan.

3. Mengamalkan Gaya Pemakanan Yang Sihat

Anda juga boleh menurunkan berat badan dengan mengambil sarapan pagi. Menurut kajian,  mereka yang tidak bersarapan pagi lenih cenderung unutk gemuk berbanding mereka yang mengambilnya.
Mengapa? Ini kerana sarapan pagi menstabilkan hormon dan paras gula dalam darah. Kadar metabolisma juga meningkat untuk membakar kalori.


4. Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran

Buah-buahan san sayuran memnag lebih mudah untuk dihadamkan oleh tubuh badan kita. Ia juga mengandungi banyak vitaminyang baik unutk kesihatan. Banyakkan memakan bauh-buahan dan sayur-sayuran terutamanya di waktu malam.

5. Aktifkan diri dengan aktiviti yang seharian

Lakukan banyak aktiviti yang memerlukan pergerakan. Seperti gunakan tangga untuk naik ke tingkat atas. Jika terlalu tinggi, naik tangga untuk beebrapa tingkat kemudian sambunglah menaiki lif. Berjalan laju dan gunakan kasut yang cukup selesa agar tidak melecet. Jangan duduk terlalu lama menghadap komputer atau mennonton TV.

6. Pakai Premium Beautiful Corset

Lagi mudah kalau anda sarung jer pakaian dalam ajaib ni Premium Beautiful Corset. Dengan PB ni membantu meningkatkan kadar metabolisma sekaligus membantu pembakaran lemak tak perlu dalam badan kita. Dah ramai yang berjaya turunkan berat badan hanya dengan memakai Premium Beautiful Corset ni jer!!!! Baru sarung tak sampai sehari dah turun sekilo???



Ramai yang dah berjaya menurunkan berat badan dengan hanya memakai Premium Beautiful Corset. Tak perlu senaman mahupun kawal pemakanan.

Nak dapatkan Premium Beautiful Corset dengan harga murah dan jimat??
Pembayaran secara ansurans atau kad kredit??

Call/SMS/WA Now!!!!
013-3496050
Ckin Ali 

No comments: